Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, June 27, 2011

[PD50H] Ulasan weekend & berat T_T

rajin pulak nak mengulas aktiviti wiken ni.. hehe.. hari sabtu tu, disebabkan first pay baru masuk, terus angkut adik2 dengan maid tengok Kungfu Panda 2 kat Tropicana city Mall.. before tu singgah makan dekat ChicKing.. kira macam first meal untuk aku la for that day.. ChicKing ni ala2 KFC la but of course jgn compare dgn ayam KFC ye kawan2.. so aku order Chicken Roll + cheese.. hik2 diet la kononnye padahal sah2 aku punye lagi banyak kalori.. dengan ayamnya, tortilla lagi n cheese.. 


then after wayang singgah rumah makcik and makan la sepiring beriani.. sikit je sebab terliur.. hik2.. then after tu bawak satu family pergi Ice Room.. yeah! mission for week 1 accomplish.. niat memang nak blanje family every weekend.. seronok tengok diorang enjoy aiskrim masing2.. tapi malam tu pulak surau dekat rumah ni ada buat ceramah and ada beriani kambing.. takkan la tak makan rezeki depan mata ni *stop bg alasan please*


then ahad pulak hari bersama buah hati la pulak kan.. benda yang paling best bila jarang jumpa ni, once jumpa rasa bahagia sangat2..and we appreciate each other more.. haish jatuh cinta sekali lagi~ ok so that day kitorang makan Manhattan Fish Market sebab si Jalal ni diet la kononnya.. taknak makan berat.. so kitorang makan la ikan.. sedap jugak eh Manhattan ni.. kitorang order fish grill and ada la sekali food lain dalam pakej promotion tu.. berbaloi.. kenyang gila even makan ikan je pun..


haish semalam antara hari paling best.. first time boleh berbelanja sesuka hati tanpa berfikir.. sebab before this aku kedekut sikit nak beli barang sendiri.. tapi kalau beli untuk family tak pulak.. untuk jalal pun aku kedekut.. hik2..so this time jangan kata untuk family, untuk aku pun aku dah boleh berbelanja tanpa batasan.. but this month je.. bulan2 lepas ni simpan duit untuk kahwin pulak.. tak lame je lagi.. jalal dah warning suruh simpan.. hik2...tungguuu.. so antara catch of the day


ceh padahal wallet tu jalal belikan last week and camera tu dia bayarkan dulu.. bukan belikan tau..  pastu de la foods2 untuk diet atkins aku beli.. main amek and bayar je.. heaven~ and semalam pun dia hepi sebab dia cakap first time keluar date yang dia tak kuarkan duit lansung.. hik2. ye la since die dapat kerja almost 2 tahun lepas memang kuar die belanja sume.. time tu kan aku student and then penganggur.. so this time boleh la gilir2 and bertolak ansur tapi disebabkan aku dengki keluar ni dia tak keluarkan duit lansung.. aku suruh dia belanja baskin robin.. padahal kitorang bukan peminat aiskrim mahal pun..siap kutuk2 lg bazir beli aiskrim mahal.. tapi this time saja nak buang tabiat and maybe lepas ni tabiat ni diteruskan..hik2 thanks jalal! *cop. ni mcm jalal's catch je*

and paling penting.. thanks sebab this time tak keluarkan pun isu berat badan and seems like awak dah tak kisah pun..so orang tak payah la diet eh.. ok gurau.. diet untuk diri sendiri ye cik nisak.. maka dengan itu saya ingin mengumumkan, berat pada minggu ke2 PD50H ialah


again.. 0.5kg sahaja.. kecewa? tak tapi hepi sebab tengok pola pemakanan macam tak patut.. n gambar ni macam tak tepat kan sebab susah giler oi nak snap gambar timbang ni sendiri oi

8 comments:

jijasakura said...

wah...syoknya tgk nisa makan...semuanya sedap2...bf tak ckp pasal diet sbb tgk nisa dah kurus sikit kot...hehehe...

Nisa~ said...

huhu memang sedap sampai rase mls nk diet.. huhu.. maybe la kot.. or sebab die mls nk ckp pape.. die marah pun tak kurus2 jugak.. hehe

N a d i a said...

hemo hemo hemo!


berdatingg kamu yeaa! Bestnya tengok lauk eh meals kat Manhattan Fish Market tu.. sedap ehh?

Boleh la cuba pasni, tak pernah lagi makan situ.. =)

Good luck untuk next weighing yah! Keep it up Nisa! =))

Nisa~ said...

akhirnye berdeting jugak.. hik2.. sedap jugak.. kire boleh pergi lagi la.. eh memang sedap pun.. huhu

utk next weight ni down la T_T wuuu

Faz Fazrin said...

sedapnyeeeeeee

Nisa~ said...

sile la try encik bicikut.. memang sodap!

Jerry said...

tumpang ya :)
boleh try juga cakera pelangsing dari Taiwan!

2slimathome.blogspot.com

amat baik untuk kesihatan, dan senang digunakan!

tanpa ubat dan side effect!

Muslimah Optimis said...

boleh try Greenfit dan Ifood. Saya boleh bantu nisa untuk turunkan berat badan. :-) Hubungi saya di 0136285673. Pengguna di putrajaya, dengan hanya 6 kotak greenfit berjaya menurunkan berat dari saiz L menjadi saiz S. :-)

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign