Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, March 29, 2010

3 days food control - minggu pertama~

semalam hari last detox untuk minggu pertama.. eh detox dah tuka name tapi aku nak panggil detox boleh? dah terbiasa... suppose aku start hari rabu sampai jumaat.. memang dah start pun tapi hari khamis tu ade dugaan la plak.. so aku start hari jumaat sampai la ahad n berjaya!! so ni nak review ape yang aku makan sepanjang 3 hari lepas..

jumaat
aku start detox dgn berat 72.5kg.. n utk hari ni aku makan plum n anggur... dah la gi jumpa encik Jalal kat KL... org lain dating gi makan best2.. aku dating makan buah.. takpe la sebab dia belikan anggur so complete la sesi dating tu..haha..  n workout for today.. window shopping je la.. workout la tu dik non kan..

sabtu
tak gi mane2.. duduk UTP je.. eh tapi malam teman hanum n ct makan kat kedai ikan stim best.. hari tu aku makan kembung stim sedap gile.. tapi hari ni nak rase sesudu pun tak boleh.. maka kenyang la aku dengan hanya melihat... n hari ni makan plum, anggur, mangga... workout for today berjalan2 di tasik... malas nak cakap joging sebab joging musuh utama aku.. ok alasan org gemuk.. n tgh malam wat sandwich untuk picnic esok.. tapi macam biase la.. even aku yang tukang hancurkan sardin tu.. tukang letak kat roti.. aku tak boleh rase even sesudu.. n percayalah.. sandwich antara fevret fud aku.. isk2~

mereka ni nak diet jugak ke? makan lauk je.. ish2~ nampak tak yang hanum makan yang pinggan panjang tu.. siyes sedap gile ikan stim kedai ni... tapi tengok je la diorang makan.. isk =(

apa la nasib~  aku makan mangga je la~ kurus punye pasal.. aiseh mengeluh pulak..

ahad
hari ni pun dugaan hebat... pergi sungai kelah hot spring... dah la tak dapat makan sandwich... diorang mengunyah aku makan buah je... lepas tu time balik singgah KFC.. lagi la aku tak leh makan.. so solution utk rase terliur yang maha dasyat tu.. aku beli kacang kuda n kacang rebus... makan menda tu je la.. rase nak je cuit sikit mashed potatoes mereka tapi tak boleh... workout for today of kos la berenang... haha berenang la sangat kan.. so utk first week ni berjaya!! n sebagai ganjaran aku hidangkan korang dengan gambar pembakar semangat... amboi ayat~

katakan tak nak pada KFC! (tp time detox je la)


n tadi timbang berat aku adalah
.
.
.
.
.
.
.


yeeeaaayyy.. dah 71kg.. lg 1 kilo je nak cakap target jangka pendek!!

ps: kacang kuda n kacang rebus tu tinggi kalori ke? tapi takpe la.. janji berat turun... n janji tak makan KFC.. hehe~

0 comments:

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign