Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, October 13, 2010

pre-raya n raya~

yeay! tak sabar nak update blog..2-3 hari ni rase hepi je ngadap blog ni.. tak kisah la ade org bace ke tak... sebab aku tau kawan2 aku kat sebelah bilik ni bace jugak.. kan nisha n ct kan? sila jerit ye.. aku dgr...

anyway hari ni.. after sebulan maybe.. aku akan update current weight aku.. jeng jeng jeng... anyway before tu.. aku nak story la ape aku makan mase balik kelantan hari tu yang menyumbang kepada penambahan berat sebanyak 3.5kg.. ye saudari2 sekalian... I gained 3.5 kilos mase hari raya hari tu ok! kenapa bukan 4 kg? sebab tak jejak 70kg pun hari tu.. sipi2 je... nasib baik sangat~

beberapa hari before raya


last bukak pose kat rawang before gerak balik.. nasik ambeng.. heaven! sedap gile la.. tak sia2 aku n mak aku tunggu sejam sampai makcik ni datang... nasib la rumah dekat dgn ijok.. sape dtg rumah aku belanja nasik ambeng ok?

sebenarnye gambar ni tak cukup la nak menceritakan betapa banyak nye lauk mlm last berbuka ni ok... kalau aku list kang sume terliur.. so biarlah rahsia.. dlm periuk tu lg la.. menjilat jari... asal balik kelantan mmg ada sorang nenek sedare ni ajak mkn rumah die.. wajib! adik aku yg kurus kering tu pun tambah 6 kali skali ngan nasik tambah... aku? nak cakap 7 kali la tu kan... tak mungkin la.. aku kan nak kawen cepat.. wahaha.. sedap wehhhhhhhh.. masakan kelantan memang antara yg termantop..

ni antara kuih2 yang dah masuk dlm list "must-eat" aku... jala mas, nekbat, bunga tanjung... hari2 beli.. time ni kencing manis pun aku tak heran dah... mengidam oi... kat luar kelantan mahal gila kuih2 ni.. selama yg aku jumpe la.. at least kalau kena sakit ape aku dah puas makan.. eh cili je la mulut aku ni..

hari raya jeng jeng jeng

pagi raya makan lontong, gulai kuzi ayam dicicah roti lepas tu nasik dgn gulai kuzi pula... berjam2 duk rumah makcik dr pg sampai ptg entah berapa round aku mkn.. ye la.. tv dia rosak.. ape la aku boleh buat.. makan je la kan.. yg aku bengang elok2 lepas aku balik la si danny xfactor dtg beraya rumah die sebab klasmet kazen aku dlu2.. even bukan la peminat setia tp org hensem ni kalau tgk depan mata memang complete la raya ko tahun tu.. haha

biskut raya of kos.. actually aku bukan penggemar biskut raya.. bukan biskut raya je.. aku memang tak suke biskut pun tp this time makan biskut macam baru hidup kat dunia je.. sedap rupanya biskut2 ni ye.. dah rugi 21 tahun hidup aku..

pulut dakap yg romantik - SEDAP! first time makan n suke.. tapi mane nak cari selain kelantan?

nasik berlauk time brekfes - ni memang klate's signature la... simple mcm ni tp ya ampun menjilat jari.. n murah! kat KL mane nak dpt mcm ni.. lauk itik, ayam n harge rm3 je.. mane mane? cakap cepat.. aku belanja.. siyes ni..

ni pun masuk dalam "must-eat-list".. tapi sebab hari raye aku batalkan hasrat.. sape la nak salai etak (klate panggil etokkk) raya2 ni kan... tapi mase on the way balik tu terjumpa gerai jual etok ok!! ayah sanggup buat uturn even jalan sesak sebab kesian tgk aku merayu dgn mata berkaca.. pliz pliz.. kat kelantan je ade menda ni.. kat tempat lain takde... dah google dah memang takde...kalau ade bagitau.. aku nak gi beli.. beli 10 inggit ade 5 bungkus.. sekali amek ko.. tak cukup.. aku n mak aku je ratah... makan sampai terdiam tak ckp pape.. kira time tu aku menjadi diri aku yg sebenar.. pendiam n misteri~ mesti family aku lega kan

last sekali yg buat percutian raya kat kampung ni complete is dapat makan celup tepung kat ganu.. dah lame ok tak makan ni... banyak tahun la.. n menu pilihan of kos sotong n udang tepung... perut penuh pun (pg tu mkn nasik lauk n dlm keta mkn etok).. singgah tepi laut ni still muat nak masuk perut.. dun wori... perut aku besar.. byk ruang.. kalau hotel ni setaraf 5 bintang dah..


ok dah cukup.. tu je la.. kang aku tambah lg ape aku makan mau pitam sume org.. tak pun ade lak yg komen macam2 kan... hari raye oi! sape tak makan byk rugi.. setahun sekali.. tgk2.. pas raye ni ade ko makan rendang? biskut raya? ada? kalau ade bagus la... tu maknenye ko mmg kena diet setiap masa.. hehehe... k la.. till then.. eh cop... kate nak bgtau my current weight kan..
tadaaaaaa
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
68kg after diet bermula semula.. 1.5kg in one week... not bad kan?

3 comments:

kok oda kelantan celup said...

etak salai..
bagi 4,5 bungkus pun boleh hadap sorang.
terbaik.

NoVemBerLaDy said...

wahhh tahniah..
letak la menu..

Nisa~ said...

kokoda - betul! ish kat kl xde jual ke ek.. setahun sekali je la dpt mkn

novemberlady - huhu... tp still berat.. jeles ngn akak.. huhu

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign