Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Sunday, April 4, 2010

sudah sama berat dgn Jalal~


1. apa perasaan saudari bila berjaya turunkan 10kg?
eh of kos la hepi.. akhirnye tercapai jugak target jaga pendek.. tapi agak sedih la jugak.. lepas ni nak berpisah dgn angka 7... lama tau saya hidup bertemankan nombor 7 kat depan ni... takpe la.. even berpisah pon kenangan bersama beliau tidak akan dilupakan...

2. saudari rasa apa perubahan terbesar yang saudari rasa setelah hilang 10kg ni?
erm sebagai empunya badan.. saya tak berapa nampak la perubahan tu.. tapi dapat rasa la bila pakai seluar jeans memang longgar... kalau takde tali pinggang memang tak selesa.. selain tu ada jugak baju2 yang dulu muat2 tapi sekarang boleh pakai dengan selesa... so far.. tu je la..

3. dah turun 10kg ni mestila ade bahagian badan yang mengecilkan.. bahagian mana ye saudari?
oh susah nak jawab soalan ni... macam saya cakap tadi saya tak nampak perubahan tu.. tapi saya rase bahagian pinggang ke bawah... paha, betis semua tu.. mungkin la.. saya tak pasti.. oh selain tu bahagian tangan pun saya dapat rasa.. nanti saya cerita lebih detail untuk bahagian tangan ni dalam entry akan datang sebab ada kisah menarik untuk itu..

4. saya pasti, untuk capai tahap ni pasti saudari ada buat sedikit pengorbanan.. care to share?

menarik soalan ni... pengorbanan tu sudah tentu la banyak... bukan senang nak capai berat macam sekarang... contohnya terpaksa ketepikan makanan kegemaran... balik rumah terpaksa cakap jgn masak kat mak... eh banyak lagi la... tak sanggup rasanya nak list..

5. ok soalan ni saya nak sangat tahu.. apa pebret food saudari n berjaya ke saudari elak?

wahhh.. saya suka soalan ni.. buat saya terliur tahu? actually sebagai manusia berbadan besar.. mestila banyak pebret food kan.. secara jujur saya mengaku ada yang saya tak boleh nak elak contohnya sushi... memang kalau sushi saya tak boleh tolak ansur.. nasib baik makanan lain seperti ikan 3 rasa, KFC dan spegeti saya boleh kurang kan pengambilan n ada yang tak ambil lansung! eh pengorbanan ni...

6. so sekarang.. apa pula harapan saudari?
buat masa ni.. after target jangka pendek dah tercapai.. saya mensetkan target jangka pendek baru iaitu 65kg... bukan apa.. bila kite set target jangka pendek ni kita lebih semangat sebab kita tahu tak mustahil nak capai... eh kejap.. macam tak jawab soalan kan?

7. kira target saudari sekarang 65kg la ye... target jangka panjang sebenarnya berapa?
45kg~ malu nak cakap.. eh tapi dah cakap pulak... awak rase mustahil tak?

8. eh kalau saudari berusaha pasti boleh.. baiklah saudari.. masa dah suntuk.. apa pesanan saudari untuk mereka yang sedang berdiet?
pesanan saya senang je... berdiet la ikut cara yang tak membebankan korang.. or mungkin ade setengah cara yang kita buat orang rase macam beban tapi bg kita tak.. go on je... kita je yang tau sama ada kita boleh buat atau tak.. akhir kata... gud lak everybody!

p/s:eh sape pulak nak interview aku kan... berangan sekali sekala memang best...

2 comments:

ezey said...

wah,...bestnya...tahniah...teruskan perjuangan..chaiyok2...

Nisa~ said...

hehe... tu la.. hepi tau~ yeye chayok2! btw thanks!

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign