Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Tuesday, May 11, 2010

apa saya makan di Bandung~

previous entry aku dah bg teaser n clue for this entry kan.. mesti korang dapat teka apa benda yang menakutkan tu.. yup!! their food... aku sangat suka food kat bandung.. for some people, masakan sunda tak kena dgn selera mereka but for me.. bagi la apa kat aku pun.. semua aku makan... macam aku dah bagitahu kat entry before yang aku akan pergi bandung with family hujung bulan ni...actually bulan january lepas aku baru je pergi dgn member.. n time aku pergi tu aku tengah diet.. so hasilnya.. aku gain 2kg ok (boleh refer SINI)... tapiiiiii.. ceh bikin saspen... sebab bandung tu jugak la aku turun 3 kg terus... punye la lame aku diarrhea.. lepas balik bandung aku n member bercuti ke sabah pulak.. time kat sabah tu pun memang diarrhea tak selera makan.. balik utp pun diarrhea lagi.. lame gile la sakit perut.. tak pasal2 turun 3kg.. see see.. tak ke happy gile tu... ok gile i know... kawan aku ckp aku pompuan gile sebab aku seronok bila kena food poisoning, cirit birit etc etc... eh cop.. i'm psyhco...takut x? aiseh gedik.. ok dah.. teruskan cerita..

day 1

jalal hantar so sambil tunggu tu teman dia makan KFC.. teman la sangat kan padahal dalam gambar ni sah2 food depan aku lagi banyak dari dia... aiyo.. gamba macam bini tengah bebel kat laki...

dalam flight makan lagi... even aku dah bantai ayam KFC pun tapi perut mampu lagi nak telan nasik beriani ni...

kat airport jakarta.. sambil tunggu supir, kitorang beli tiramisu... first food kat indonesia macam la kat malaysia takde kan...

sambil tunggu supir lagi yang ntah bila nak gerak, kitorang beli teh botol yang diwarwarkan ada di indonesia sahaja... tapi apsal aku pernah rasa air ni even tak pernah pergi indonesia pun... eh aku minum sebotol je ok!


day 2
kami pergi tangkuban perahu.. masa dalam kereta mkn waffle coklat.. tapi kat bandung tak panggil waffle.. panggil murtabak.. kiut betul.. tapi tak sempat snap gambar... sebab mood bercamwhore time tu belum activate lagi..

namanye ketan bakar tak salah aku.. pulut yang dibakar n letak kuah kacang n serunding.. ok la rasa dia.. tak gemar sangat.. eh ade jugak food aku tak gemar kan.. tapi cam biase.. bantai je makan...

strawberry yang sangat murah n sangat manis.. tapi bila makan tu dah dapat agak manis tak ori... mesti dia ade rendam dulu ke apa... tapi takpe la.. asal sedap aku makan je...

singgah kampung daun untuk lunch... nisha order ayam penyet.. aku order nasik daun pepes ape ntah..rupa macam kat atas ni la... sedap jugak.. aiseh.. semua sedap ni..

then dinner kat bukit dago... malam ni makan western sikit.. aku order strawberry milkshake ngan spegeti bolognese... tengok2.. selera betul aku minum..

day 3
pagi2 breakfast kat guesthouse kitorang tu.. nasik lemak n roti bakar... name je brekfes tapi aku makan macam nak cover lunch n dinner terus... sorry takde gambar.. biasa la.. pagi2 memang mood bergambar takde...

ni lunch.. ayam penyet ngan jus alpukat... haa tgk la tu... double chin ya ampun... macam penuh takungan lemak kat situ...

disebabkan hari ni hari shopping.. soal makan tolak tepi... so malam ni tidur bilik membe kat jatinangor.. balik2 je die dah belikan nasik ayam saus padang tak silap aku.. sedap nak mampus ok!!! pedas gileee...


day 4
last day kat bandung before ke jakarta balik... so pagi2 ni membe ajak makan makanan pelik2 kat area universiti diorang... selama ni dengar je diorang cite molen, lumpia basah etc etc... n now aku dah rasa! hehehehepi

yang aku pegang tu es jeruk... sedapnye ya ampun.. aku musykil kenapa kat malaysia takde.. some people cakap macam fresh orange tapi lain sangat.. dia guna limau bukan orange so rasa die lain... n lagi sedap gile..

ni namanye molen pisang n kacang hijau.. aaa sedapnye! suka gila2.. lagi2 yang kacang hijau tu...

abaikan mimik muka tu.. fokus kat food... namanya lumpia basah... macam tauge goreng2 ntah camne aku pon tak tahu... sedap jugak.. aiseh berapa banyak sedap dah aku tulis ni...

yang nisha pegang tu aku tak ingat nama ape.. tapi macam rojak.. pun sedap jugak... eh penat la cakap sedap ni... eh tengok.. ni baru brekfes tapi makan macam tiada hari esok...

before makan kat sini kitorang mengunyah tahu sumedang... ya ampunn.. i loike... tahu goreng biase je tapi menyelerakan.. tapi lupe nak snap gambar pulak... so yang aku n nisha pegang tu namanya pecel lele.. familiar kan name ni... ikan keli je pun tapi yang buat sedap tu sambal die.. memang marvelous! pedas nak mampos.. haa nampak tak ulam2 hijau tu.. aku ni penggemar ulam so tak cukup yang aku, ulam nisha pun aku bantai makan... n bak kata rumours, ulam2 tu la penyebab aku diarrhea...

ni dinner pulak.. time ni aku dah start diarrhea.. dah la naik van dari bandung to jakarta.. perut memulas... haiyo nak pitam... terberry2 muntah sume.. so sampai rumah membe kat jakarta perut dah lapa.. beli la KFC.. kat sana kan KFC dia lain.. yang aku makan ni bento... nama jepun padahal ayam masak merah dgn nasik... oh abaikan muka mak cik...

day 5

before gerak balik malaysia, kami singgah makan dulu sebab nisha teringin sangat ayam penyet.... tapi takde pulak ayam penyet.. yang ade cume la ayam lele... sambal die ya ampun pedas gile... dah tau sakit perut lagi aku makan pedas kan..

last meal of the day.. nasik ape ntah dalam flight... berakhirnya percutian kami bermakna bermulalah diarrhea aku berminggu2...

jadi korang tau la kan.. bila bercuti ni secara automatiknye aku lupe yang aku diet... dulu masa gi Umrah pun terus diet aku hilang.. yang ni nanti aku cerita one day... k la.. till then...

3 comments:

Aimie said...

haha.. makan je lah keje ko kat sane ye.. nanti pegi ngn family.. beware siket.. aku dulu pun g indon gain baper kg ntah.. haih.. makanan..makanan..

Liyana said...

weh...nanti bawak pil chi kit tek aun banyak2 before dtg sini k!!! pesanan penaja.

dah mail hotel? dpt reply x? ko nk aku call kan ke camana?

Nisa~ said...

cik nomi.. aku dah list food ape aku nk mkn kt sane yg x sempat rase ri tu.. so possibility nak gain more than 2kg this time sgt tinggi... cuaknye... hehehe

yana.. baiklah penaja... tu aku dh pm kt facebook

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign